KERJA  

Posted by Q.I.M.I :)

Begitu sukar untuk aku coretkan kisah ini...namun sekarang aku sangat selesa dengan keadaan ditempat baru...penuh dengan keceriaan. Namun cerita semalam tidak lekang dari ingatanku, yang kini menjadi sejarah hitam yang ku anggap warna yang sangat gelap bagi ku. Namun akan ku jadikan sebagai pengalaman yang sangat berguna.

Entah ..tetiba teringat akan cerita dulu..ketika disana, sebermula dengan kisah penjawatan aku di kerusi biru yang menjadi rebutan, sebuah department yang begitu cheria....tapi.... hanya disitu ku tinggalkan noktah.

Hampir setiap hari aku dihimpit dengan kerja yang x pernah lekang dari meja ku ini...wahhh suke nya.. dapat buat kerja walaupun banyak tapi aku suke dgan kerja tu....seringkali melayan client yang datang untuk submit permohonan tanah, bangunan dan hal-hal berkaitan.

Tika telefon berdering, ku jawab dengan penuh sopan dan bersusila. Biasalah masalah pemohon yang inginkan kepastian dan sekiranya aku mampu, aku jawab dengan seadanya. Berpandukan portal yang disediakan, ku layari dengan hemat.

Ku isikan segala data dan maklumat tanpa henti...begitulah sehari-hari. dalam kesibukan kerja, aku jua perlu pastikan segala kertas kerja dan ulasan keputusan permohonan perlu diselesaikan dengan seberapa sgera. Kekangan waktu alah bisa aku tempuhi.

Dalam keseronokan bekerja...pasti ade yang terlepas pandang, cuai dan terlupa dengan hanya secebis kesalahan. aku dihambur dengan segala tomahan, hati bagai disiat pedih menderita, satu demi satu aku diterjah dengan kesilapan begitu begini. tiada lagi kecerian diriak wajah, malas untuk aku datang bekerja, berat hati ini, ngilu rasanye perasaan ini. Melihat akan wajah itu, seperti syaitan yang bertopengkan manusia..hipokrit segala rupa. Engkaulah raja penghasut segala nestapa. Kekuatan yang aku ada, tidak mampu ku gunakan sepenuhnya. Bagaikan hilang sejuta kudrat.


Terkadang aku bertanya angkara siapakah ini?..

Suatu hari...bermula dengan sedikit kecerian.. yang ku sangka sampai ke petang, tapi malangnya penghujung pagi aku di kerah dengan segumpal hati yang tiada lagi keimanan dan kesabaran...selama ini ku tunduk hormat, ku sapa tanda bersahabat, ku ditanya tanda berjawab namun...terhakis..hancur luluh pada saat itu....kencang langkah ini keluar dari pintu yang aku kuak dengan lafaz yang sedikit biadab...tiada lagi kesabaran dihati... Segala barang ku kemas lari dan terus belari meninggalkan tempat itu.

Hari ini, aku perlu menjadi aku, perlu mencari kekuatan untuk aku bangkit menentang keangkuhan ini, akan ku hapuskan dendam kesumat, tapi ini jua sukar untuk menerimanya. mana mungkin hati ini tersiksa dengan apa yang terjadi, namun jawab si hati ini pula, sabarlah untuk aku terima qada` dan qadar-Nya.


CREATED BY : HaQiMiAs

This entry was posted on Monday, May 24, 2010 at 1:17:00 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment